top of page

לימודי פסיכותרפיה עם הטבע

הגרפיקה של טבע ומהות (3)_edited_edited.p
לימודי פסי�כותרפיה בטבע ומהות

3        פעם        11        3

שנים       בשבוע        מנחים   ריטריטים

למטפלים בעלי תואר שני 

אוקטובר 2025​

התכנית מושתתת על ידע מחקרי מצטבר בדבר ההשפעות החיוביות שיש למיינדפולנס, לקשר אנושי מייטיב ולשהות בטבע על ילדים, בני נוער ומבוגרים.

'Present Therapy' הינה גישה טיפולית דינמית אינטגרטיבית המדגישה את המפגש של האדם עם הטבע הפנימי והחיצוני ברגע ההווה. 

התכנית לפסיכותרפיה דינמית 
בגישת Present Therapy - PT   

שלושת גורמי הריפוי:​

הכלים מושתתים על

מיינדפולנס וחמלה

1.png

השיטות העתיקות של מיינדפולנס וטיפוח חמלה הוכחו כדרכים יעילות לשיפור הרגשות החיוביים, חידוד הקשב והריכוז והפחתת חרדה ודיכאון.

אבל לא לכל אחד מתאימות השיטות המסורתיות, ולכן בתכניות שלנו פיתחנו דרכים יצירתיות ומגוונות לשילוב מיינדפולנס בתוך החיים המודרניים.

בין אם דרך תנועה, מוזיקה, יצירה או מפגשים בלתי-מילוליים עם הטבע – נתיבים חדשים נפתחים לנוכחות עמוקה יותר עם עצמנו והסביבה.

שהות בטבע

2.png

השהות המתמשכת בטבע היא חוויה שמזכירה לנו את הקצב הטבעי של החיים, מחברת אותנו למחזוריות של לידה, צמיחה והתחדשות.

 

הטבע לא רק מעניק לנו מרחב להירגע ולנשום, אלא מאפשר לנו לחוש מחדש את השייכות לעולם ולמצוא יציבות.


בתכנית "נתיבים לנוכחות", המפגש עם הטבע הופך למקור להשראה וחוסן פנימי, ובו אנו לומדים לשחרר את תחושת הבדידות ולהתחבר לאחדות שקיימת סביבנו ובתוכנו.

קשר אנושי מיטיב

3.png

קשר אנושי מיטיב הוא מפתח להצלחת כל תהליך טיפולי, אבל הוא גם הרבה מעבר לכך – הוא עוגן שמאפשר לנו להתמסר באמת למפגש עם עצמנו ועם אחרים.


ב"נתיבים לנוכחות" אנו שמים דגש על יצירת מרחב בטוח, שבו כל אחד יכול להביא את עצמו במלואו, לקבל ולהתקבל.

 

בתוך שדה של עיניים אוהדות, אפשר למצוא את החופש להיות ולחוות את כל גווני הנפש והרגש.

WhatsApp Image 2024-09-13 at 16.29.53.jpeg

התכנית מתמקדת ביישום של גורמי ריפוי אלו ומציעה תהליך התפתחותי - אישי, קליני, ועיוני בשלוש רמות:

 

- הרמה התוך-אישית

- הבין האישית

- ומתוך שתי רמות אלו לנסות ולהתחבר לרמה העל אישית.

 

בתכנית לפסיכותרפיה לומדים כיצד טיפול ממוקד חוויה, ביסוסה של ברית טיפולית ושילוב הטבע כשותף לתהליך הטיפולי תומכים בתמורות עמוקות ברמה הרגשית, הקוגניטיבית וההתנהגותית.

 

גישת ה-Present Therapy מפותחת במרכז "טבע ומהות", תוך שיתוף פעולה בין אנשי טיפול מתחומים שונים ומיושמת כיום עם ילדים, בני נוער ומבוגרים בכל רחבי הארץ. ​

מטרות הקורס:


1) רכישת כלים ומיומנויות של הגישה לשם יישומם בעבודת ההנחייה, הטיפול ובחיים בכלל.
 

2) טיפוח חופש וביטחון לנוע ולהיות עם הרגע הזה: עם עצמי, עם האחר ועם הטבע במרחב הטיפולי וביחסים בין אישיים בכלל.

3) טיפוח "קשב פתוח" המאפשר תהליכי ריפוי הנובעים מעצמם ללא מאמץ.

4) הרחבת מעגל המטפלים בגישת ה-Present Therapy בארץ ובעולם לשם מתן מענה לקשיים ולצרכים של הפרט והקהילה בעידן המודרני.

"כל אדם זכאי, לפחות פעם אחת בחיים שלו, להרגיש אהוב בדיוק כמו שהוא"

אסי שורק, ראש התכנית לפסיכותרפיה

מיה:

אין לי מספיק מילים להגדיר ולהגיד איך המסלול הזה שינה אותי מבפנים , אני רק יודעת שהייתי רוצה שכל אחד יכיר את גישת ה-Present Therapy. למדנו יחד 3 שנים בתוך קירבה גדולה, ברגישות, בהקשבה, בעיניים טובות. זו היתה פעם ראשונה שחוויה בתוך קבוצה נתנה לי תחושה של בית, של שייכות במובן מאד עמוק. רק בשבוע שעבר נפרדנו וכבר אני מתגעגעת כל כך.

 

שמחה:

אני עברתי שינוי מאוד גדול בחיי, השפה הפנימית שלי השתנתה, האופן בו אני מאפשרת לעצמי לחוות בחיי. יש כאן משהו עמוק בנימי נימים. בעקבות התכנית הזו עשיתי דברים מאוד עמוקים בחיי, לקחתי מנוחה של שנה ואחר כך שבתי לבנות את הקליניקה הפרטית שלי.

מוריה:

קשה לי לדמיין את עצמי ב-3 שנים האחרונות בלי התכנית הזו. המסע שלי משול לאבן שניתקה מצוק וזרמה בנהרות והתעצבה לה. הפנמתי כאן פן אנושי וחם שהולך איתי לכל מקום והחוויה מאוד אינטגרטיבית.  כל זאת הודות למיכל שצוות המורים יצר כאן. התכנית הזו הולידה את המטפלת שאני. מאמינה שכאשר הולכים בדרך ומקשיבים פנימה הכל מתחבר וזה מה שקרה לי בתכנית.


אור: 

התכנית הזו היא דרך חיים בשבילי, מבחינתי אפשר כל החיים להישאר פה. במהלך התכנית גיליתי העמקה מאוד גדולה ביכולת שלי כמטפל להכיל מקרים הרבה יותר מורכבים, ולהכיל גם את מה שקורה לי באופן אישי בחיים. ואת כל זה מלווה עדינות כזו, וממקום רך ואוהב, שנותן מקום גם למשאבים ניתן לצלול למקומות המורכבים יותר. המנחים והמרצים בתכנית יודעים להשתנות ולהתאים את עצמם מרגע לרגע ולהיות חלק מההתרחשות שמשתנה כל רגע.

נעם:

כפסיכולוג בהתמחות קלינית חוויתי את התכנית כמעשירה ומעמיקה מאוד. יש בתכנית איכויות מיוחדות של רכות, ענווה ורגישות. הלימוד תומך בפיתוח הקשבה עדינה ומדיטטיבית לכל מה שקורה, מה שלפעמים חסר בהכשרה של הפסיכולוגיה הקלינית. מרגש מאוד כאשר מתרחש מפגש אנושי, במיוחד כזה שהוא ער לחיבור לטבע בחוץ ולמה שקורה בפנים. המפגש עם המורים והחברים לכיתה, והשהות בטבע היו נהדרים.

שמחה:

אני עו"ס המון שנים והמסע שלי לכאן מאחד 3 דברים שחיפשתי: פסיכותרפיה מקצועית, טבע וחיבור בין גוף לנפש. החיבור העמוק לכאן ועכשיו מביא לפילוח מאוד חד של דברים ומגיעים כך לרבדים משמעותיים ועמוקים.

יואב:

הגעתי ללימודים עם לא מעט חששות, מה כל היום נחבק עצים? ומה זה בעצם טיפול בטבע? ואיך זה יעזור לי להתפתח מקצועית. כל השאלות הלל נענו ברגע אחד של שתיקה בסדנת פתיחת שנה.

 

זה היה תרגול בשלשות וישבו מולי 2 אנשים שהכרתי רק יום קודם והסתכלו עלי בעינים טובות במה שאנו קוראים נוכחות אוהבת. ואני דיברתי ושתקתי והם רק הסתכלו, ובהתחלה עלו כל התחושות הידועות של חרדה ותחושה של שיפוטיות אבל מרגע לרגע התחושות הללו נעלמו ועלתה איזה בהירות גדולה, הרגשתי קליל ומלא חיים ופתאום ראיתי את העולם צלול יותר כאילו הוסר מעין דוק של ערפול מעל הראייה. והידיעה שהן שמה מחכות להתגלות שהן שמה מחכות שאושיט יד ואגע בהן.

אז בשלוש שנים שעברו נגעתי בהן ובעוד מאות תחושות וגוונים שעלו מתוכי, ולמדתי דרך עצמי איך אפשר לעזור לאנשים לא לסבול סבל מיותר.  

אלון:

בתכנית אנו עוסקים במה זה להיות בן אדם, מה זה להיות בנוכחות אוהבת עם מישהו אחר. התהליך הולך לרבדים עמוקים ביותר של הנפש. הלימודים הם המשך ישיר של העבודה שלי והאיכויות שידעתי שיש לי הצליחו להשתרש כאן.
 

מיכל:

למדתי בחיי הרבה כלים ועוד אלמד, אך להתנסות שבוע אחרי שבוע בהקשבה בעייניים טובות ללא שום שיפוטיות, ועם יכולת להכיל הכל, את כל החלקים שבי ושל האחר זה ממש רדיקאלי. ההקשבה מתוך אהבה טהורה היא ריפוי עמוק שמלטף ומחמם את הלב. זה נשמע קלישאתי אך זה ממש כך.

דגן: 
מצאתי מקום שהוא בית. מאוד משמעותי עבורי בלימודים שלא מדברים על אלא חווים את. ישנו דגש למציאת החיבור בין מה שקורה בטבע ובגוף והליכה לא לקוגניציה אלא לתחושות והמון הקשבה בלי להיכנס ולהגיב ישר. אנו לומדים לחוש את החיבור של האדם מולנו והחיבור בינינו לבין המטופל וכך לטפח את היכולת ל-reverie. בנוסף יש את היער בו אנו לומדים שהוא בפני עצמו עוטף ומחזיק.

ענת:

בתכנית מתקיימת למידה כל כך משמעותית ואמיתית ומהר התחלתי ליישם את מה שלמדתי בכל החזיתות – כאדם, כהורה, כמטפלת וכמדריכה. 

אלון:

התהליכים העמוקים בתכנית דורשים החזקה וצוות המורים עשה עבודה מדהימה של החזקה של כל מה שהתרחש כאן. יש תחושה שאני מוחזק והקבוצה מוחזקת.

בתכנית נוצר מעיין מצב בכל מה שנלמד יכול להיבנות באופן אורגני בתוכי.  זה מאפשר כמו עוגת שכבות שנבנית בהדרגה ויש לכל שכבה זמן לשבת ולהתבסס. ארגז הכלים שלי, יכולת ההכלה שלי ויכולת ההחזקה שלי הלכו והעמיקו.

מיכל:

תודה שיצרתם מסגרת שהתאימה לי ממש עם צוות מורים נפלא ועם חזון שאני שמחה להיות חלק ממנו: טיפול בשותפות עם הטבע, שזה דבר שכל כך נחוץ בעולמנו ויכול תרום לכל כך הרבה אנשים. תודה לתלמידים שלמדו איתי והפכו להיות עם הזמן חלק ממשפחת הלב שלי. זכיתי בכם לגמרי.​

מבנה תכנית הלימודים:

התכנית בנויה במתכונת המשלבת מפגשים שוטפים אחת לשבוע בימי רביעי,
בשעות: 9.30-16.00


+ 3 סדנאות מרוכזות בנות 2-3 ימים במדבר, בחורש ובים. 


הלימוד בתכנית הוא חווייתי בעיקרו תוך התבססות על תאוריות מעולמות חדשים ועתיקים כאחד. 


התכנית היא תלת שנתית.

דרישות קבלה:

  • ניסיון מוכח כמטפל.

  • ברקע המועמד/ת עבר/ה טיפול של לפחות 80 שעות בגישה פסיכודינמית.

  • השתתפות בלפחות 2 ריטריטים של מדיטציה של שבוע לפחות (ניתן להשלים עד סוף שנה שניה). 

  • הכרות עם תאוריות פסיכודינמיות.

  • הגשת כל מסמכי ההרשמה כולל 2 המלצות עדכניות.

הלימודים בתכנית עונים על הדרישות המקצועיות והאקדמיות, כפי שמנוסחות בתקנון האיגוד- "איגוד ישראלי רב תחומי לפסיכותרפיה"​​​

לוגו הכרה מטעם האיגוד (1).avif

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

למי התכנית מיועדת?


התכנית עבור מטפלים בעלי תואר שני וניסיון מקצועי מבוסס. ביניהם: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים זוגיים ומשפחתיים, מטפלים בהבעה ויצירה מנוסים. 
 

התכנית מיועדת למבקשים להעמיק בלימודי הפסיכותרפיה ומלווה אותם רצון לתהליך התפתחותי אישי, במקביל לזה הלימודי במסגרת קבועה ויציבה. לאלו אשר היו רוצים להתנסות בגישה ולרכוש את הכלים והמיומנויות שהיא מציעה לשם תהליכי התפתחות וריפוי אישיים ולשם יישומם בתחומי הטיפול. נקודת המוצא היא קבוצה של מטפלים המצויים בתאוריות הדינמיות המרכזיות.

מה היא פסיכותרפיה דינמית?


פסיכותרפיה דינמית היא גישה טיפולית המבוססת על עקרונות הפסיכואנליזה, אך היא שונה ממנה בכך שהיא בדרך כלל קצרה יותר, ממוקדת יותר ומעשית יותר. המטרה המרכזית של פסיכותרפיה דינמית היא לעזור למטופלים להבין את הקשרים בין מחשבותיהם, רגשותיהם ודפוסי ההתנהגות שלהם, תוך התמקדות בדינמיקות לא מודעות ובחוויות עבר שמשפיעות על חייהם בהווה.

עקרונות מרכזיים בפסיכותרפיה דינמית:

  1. חקר הלא מודע:
    הבנה של תכנים רגשיים ומחשבתיים שאינם נמצאים במודע אך משפיעים על ההתנהגות והרגשות.

  2. קונפליקטים פנימיים:
    זיהוי של קונפליקטים לא פתורים מהעבר שמשפיעים על ההווה, כמו למשל דפוסי יחסים שנוצרו בילדות.

  3. מערכת יחסים טיפולית (Transference):
    הדינמיקה בין המטפל למטופל משמשת כהשתקפות לדפוסי יחסים מחיי המטופל, דבר שמאפשר לחקור ולעבד אותם.

  4. התמקדות ברגשות:
    חקירה והבנה של רגשות עמוקים הקשורים לחוויות עבר, דפוסים התנהגותיים ותגובות למצבים בחיי היומיום.

  5. דפוסים חוזרים:
    זיהוי של דפוסים התנהגותיים או מחשבתיים שחוזרים על עצמם ומהווים מחסום לצמיחה אישית.

  6. חוויה תוך-אישית ובין-אישית:
    חקירת האופן שבו חוויות פנימיות משפיעות על יחסים עם אחרים.

     

כיצד היא שונה מגישות אחרות?

  • ביחס לפסיכואנליזה קלאסית:
    פסיכותרפיה דינמית היא ממוקדת יותר, קצרה יותר (בדרך כלל מספר חודשים עד שנים, ולא שנים רבות), ואינה דורשת פגישות יומיות או שכיבה על ספה.

  • ביחס לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT):
    בניגוד ל-CBT שמתמקד במחשבות והתנהגויות בהווה, פסיכותרפיה דינמית מתעמקת במקורות העמוקים של דפוסים רגשיים והתנהגותיים, אך גם מקדמת שינוי בהווה.

     

למי זה מתאים?
פסיכותרפיה דינמית יכולה להיות מועילה עבור אנשים שמתמודדים עם:

  • דיכאון וחרדה

  • קשיים במערכות יחסים

  • טראומות עבר

  • בעיות זהות או דימוי עצמי

  • תחושת חוסר מימוש או משמעות


מהי המטרה?
המטרה של הפסיכותרפיה הדינמית היא לא רק לטפל בתסמינים הנוכחיים, אלא גם לעזור למטופלים להשיג הבנה מעמיקה יותר של עצמם ולבנות כלים רגשיים לטווח הארוך.

איך שיטת PT משתלבת עם הפסיכותרפיה הדינמית?

Present Therapy (PT) משתלבת באופן טבעי עם עקרונות הפסיכותרפיה הדינמית בכך שהיא מרחיבה את הדיאלוג הפנימי והבין-אישי של המטופל לתוך המרחב הטבעי.

כמו בפסיכותרפיה הדינמית, גם ב-PT קיימת התמקדות בקשר בין חוויות עבר לבין דפוסים עכשוויים, אולם PT מוסיפה ממד חווייתי עמוק, שבו המטופל מוזמן לפגוש את עצמו בסביבה הטבעית.

השהייה בטבע, במרחב שאינו שיפוטי, מאפשרת להעמיק את המודעות לחוויות פנימיות, תוך חיבור בין גוף, נפש ורוח. כך, המטופל לא רק מנתח את תחושותיו ותבניותיו, אלא גם חווה אותן באופן בלתי אמצעי, בתהליך טיפולי שמחבר בין המודע ללא-מודע דרך המפגש עם הסביבה.

 

שילוב הטבע כשותף פעיל בתהליך הטיפולי, יחד עם עקרונות הליבה של הפסיכותרפיה הדינמית – כמו העמקה בקשר הטיפולי (Transference) והקשבה קשובה לתהליכים רגשיים לא מודעים – מייצר חוויה טיפולית הוליסטית.

ה-PT מדגישה את חשיבות ההוויה ברגע הנוכחי (מיינדפולנס), תוך שילוב של מרכיבי חמלה וקבלה עצמית, המשותפים לשתי הגישות. בעבודה זו, המטופלים זוכים לא רק להבין את עצמם ברמה הרגשית והקוגניטיבית, אלא גם לחוות חוסן ושייכות דרך הקשר עם הטבע והסביבה.

 

PT מעניקה רובד נוסף לפסיכותרפיה הדינמית בכך שהיא מספקת מרחב שמזמין חיבור פנימי עמוק ומשמעותי, לצד עיבוד תהליכים רגשיים מורכבים.

תהליך ההרשמה


המעוניינים להגיש מועמדות לתכנית, מתבקשים:

1. למלא טופס הרשמה. לחיצה כאן מביאה אותך לטופס
2. לשלם 
דמי רישום בסך 250 ₪ 

3. לשלוח קורות חיים מקצועיים

4. לשלוח סיפור חיים אישי באורך שני עמודים

(פונט 12 רווח שורה 1.5) למייל ptherapy@tevamahut.org.

5. לשלוח שתי המלצות עדכניות.

6. לאחר קבלת החומר הדרוש, יזומנו המועמדים לראיון אישי לצורך התרשמות ותיאום ציפיות.

*את סיפור החיים ואת כל הטפסים הנדרשים כחלק מההרשמה נא לשלוח במייל.

 

להלן נהלי חיוב שכר לימוד במקרה של הפסקה/ביטול הלימודים


שכ"ל לשנת לימודים: 14,800 ש"ח. 

מיקום: יער בית קשת

תעודה:
למסיימים תוענק תעודה מטעם "בית הספר לפסיכותרפיה - טבע ומהות". כמו בכל תכניות ההכשרה מסוג זה ברחבי העולם, סיום התכנית אינו בהכרח מקנה תעודת הסמכה כמטפל. תכנית ההכשרה מהווה בסיס הכרחי אך לא מספיק בתהליך ההסמכה, ומי שיהיה מעוניין בהסמכה כ"מטפל מוסמך בגישת "Present Therapy" יוכל להמשיך בתהליך אישי ועל פי התנאים של האיגוד - "איגוד ישראלי רב תחומי לפסיכותרפיה"  

 

מספר המקומות מוגבל 

 

לתאום ראיון ושאלות נוספות צרו עמנו קשר
 

מורים בקורס

אסי שורק - פסיכולוג קליני, ראש התכנית לפסיכותרפיה במרכז 'טבע ומהות', מלווה ומנהל תהליכים טיפוליים במוסדות הרווחה והחינוך ברחבי הארץ ומפתח גישת ה- PRESENT THERAPY, בעל קליניקה פרטית בקיבוץ בית קשת.

ד"ר דניאל נווה: מלמד אנתרופולוגיה באונ' בר-אילן ולימודי סביבה באונ' ת"א. בעל תואר שלישי באנתרופולוגיה, תואר שני בארכיאולוגיה פרהיסטורית ותארים נוספים בהיסטוריה כללית ובחינוך. מתרגל ומלמד מסורות שונות של מדיטציה.

פרופ' שאולי לב רן: סגן מנהל המרכז הרפואי לב השרון, מנהל המרפאה לטיפול בהתמכרויות במרכז, ופרופסור חבר בחוג לפסיכיאטריה, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב.

427336973_7805173212850288_7454820444105858039_n_edited.jpg

אמנון פקר: עובד סוציאלי קליני (MSW), מתרגל מדיטציה כדרך חיים מזה כ-13 שנה. בוגר תכנית הכשרת מורי מיינדפולנס בגישת MBSR של מכון "מודע", המרכז הבינתחומי הרצליה. מלמד מיינדפולנס באופן פרטני וקבוצתי, מטפל במרכז הפסיכולוגי טבע ומהות. שותף במיזם "בשביל הדרך"- טיפול באמצעות טבע ואתגר.

אורי ערד.jpg

איה אלון: פסיכולוגית קלינית, עובדת עם מבוגרים בקליניקה פרטית בפרדס חנה - כרכור, מלמדת במסגרת עמותת "טבע ומהות" ודוקטורנטית בחוג לייעוץ והתפתחות האדם. איה משלבת בעבודתה כלים שונים כגון שיטת הצבעים של ד"ר שטרן וקלפים טיפוליים. כמו כן היא בוגרת ההכשרה המלאה של "מכון הקומי ישראל". 

9c523d_e7b0788d32074895a0ad61052912aa4c_mv2.webp

רות בן אשר: פסיכולוגית קלינית ומדריכה בכירה בפסיכותרפיה ובטיפול זוגי ומשפחתי. מטפלת IMAGO מוסמכת. מטפלת מוסמכת בטראומות בשיטות Somatic Experiencing ו- EMDR. חוקרת מזה שנים את הקשר שבין פסיכותרפיה, בודהיזם ועבודה עם הגוף.

62725_466108482436_453567_n.jpg

אורי הורוביץ: פסיכולוג קליני, אב לארבעה  ומתגורר בכפר הרא"ה שבעמק חפר. מטפל בקליניקה פרטית בילדים, בני נוער, מבוגרים זוגות. בנוסף, מטפל ומדריך בגישה פסיכודינמית ובגישה קוגניטיבית התנהגותית (cbt) בתחנה  הפסיכולוגית בגבעת חיים ומטפל פרטני בילדים בפנימיית טוקאייר, פנימייה טיפולית לילדים ונוער בקיבוץ בחן.

image_edited.jpg

תומר פיין: למד רפואה ופילוסופיה אינדיאנית במהלך ארבע שנות מסע במקסיקו וארצות הברית, בקרב שבט הוויצ'ול והלקוטה. בשנת 1993 נסע תומר למקסיקו בחיפוש אחר האינדיאנים, ופגש בצפון מקסיקו תלמיד של שמאן משבט הוויצ'ול, אשר ממנו קיבל הכוונה ראשונה בדרך האדומה.

יסמין.jpg

ברכה הדר: פסיכולוגית קלינית. בעלת קליניקה פרטית לטיפול והדרכה – אינדיבידואלי וקבוצתי. אנליטיקאית ביואנרגטית; אנליטיקאית קבוצתית. פיתחה שיטה אינטגרטיבית של עבודה קבוצתית אנליטית עם מיקוד על מקומו של הגוף בטיפול.

מעבירה סדנאות בשיטה זו לפסיכולוגים קליניים ולמטפלים אחרים. כותבת על נושאים של קשר גוף-נפש, מיניות, בושה, הזדקנות.

427336973_7805173212850288_7454820444105858039_n_edited.jpg

רוני מייזליש: עובד סוציאלי קליני ופסיכותרפיסט , מטפל בהשמנה בראי פסיכולוגיית העצמי ובראייה הוליסטית. מטפל פרטני, קבוצתי, מדריך ומלמד על החלקים הפסיכולוגיים של ההשמנה הן בקליניקה פרטית והן במרכז לטיפול בעודף משקל בתל השומר. מתרגל ויפסנה כפי שלימד גוואנקה מאז 2009.

427336973_7805173212850288_7454820444105858039_n_edited.jpg

מיכל בר און: מורה לקיטאידו, מתאמנת, כותבת ושרה. רוקמת ופורמת את הריקוד בין גוף לרוח, מעוררת ומלווה תהליכי טרנספורמציה בגוף וברוח.

427336973_7805173212850288_7454820444105858039_n_edited.jpg
bottom of page